1 dobrá zpráva o bolesti zad

24.06.2018

Teď si myslíte,že jsem asi blázen... Jak bolest zad může působit jako dobrá zpráva, že? Jak bolest sama o sobě může pomoct?

Bolest totiž bývá impulsem ke změnám.Je to pro nás motivace, abychom převzali aktivitu a již neignorovali varovné signály.Musíme převzít zodpovědnost za své zdraví.

Je doba sedavá.Sedíme v práci,sedíme v autě,sedíme doma u počítače nebo na gauči u televize.

Zdravé sezení? Takto ne.
Zdravé sezení? Takto ne.

Nejčastější příčinou vzniku bolesti páteře je sedavé zaměstnání a s tém spojený nedostatek pohybu. S dobou sedavou souvisí i bolest kloubů,hlavy,očí,stres či únava. 

Jako první volba,když máme bolest zad jsou pilulky.Léky na bolest zad však neřeší příčinu a tak se bolení zad stále vrací.To jste však už asi sami zjistili.


Co mohou mít společné pilulky a dobrá zpráva

Vezmete si prášek a během 1 či 2 hodin u vás nastane úleva.Bolest se sice na druhý den či po několika dnech vrátí,ale i to stojí za tu chvíli bez bolesti zad.

A to je právě ta dobrá zpráva.Právě to,že vám lék přinese úlevu.To totiž znamená, že změny jsou vratné a postačí vám zdravotní cvičení jako pravidelný pohyb nebo cíleně zaměřené cviky na záda.

Pokud však vaše bolest vystřeluje až do nohy nebo dokonce ztrácíte citlivost v nohách,určitě jděte k lékaři.V takovém případě se vyvarujte násilným pohybům přes blokaci páteře.


Jaká je prevence bolesti v zádech? Jak se zbavit bolení v zádech? Jak zabránit opakování bolesti do budoucna?

Tady vás napadne třeba masáž.Ta sice dočasně poskytne úlevu tím,že svaly uvolní, ale nenapraví jejich funkci.Většinou bolest v zádech souvisí s nerovnováhou (svalová dysbalance).Svaly jsou oslabené,ztuhlé či zkrácené.

Co mám dělat?Tak jak si tedy pomoct?Jednoduše,pohybem.Tablety na posílení oslabených svalů neexistují,takže pravidelné cvičení při bolesti zad je základ.

Velká část cvičenců co se mnou trénují ve zdravotně pohybovém centru Tenze v Ostravě v práci sedí.

Mají bolest krční páteře,bolest hrudní páteře a hlavně bolest bederní páteře.A počet cvičenců s bolestí páteře se u mě na cvičení neustále zvyšuje.

A co cvičit? Skvělou volbou je zdravotní cvičení.

Vhodným cvičením je pilates či jóga.Pokud nemáte rádi cvičení v leže,kleče nebo se chcete vyvarovat krkolomných pozic,zkuste čínská zdravotní cvičení tai-chi nebo čchi-kung. Obě jsou jako preventivní a relaxační cvičení výborná a obsahují i dýchací cvičení.


Kde cvičit v Ostravě?

Tai chi a čchi kung v Ostravě můžete cvičit se mnou s Marcelem.Mám zkušenosti a praxi se cvičenci,kteří mají bolest v zádech ze sedavého zaměstnání a pro ně je hlavně taiji trénink něco jako rovnač zad. 

Zdravotní cvičení v Ostravě je další skvělou možností jako restart zdraví.Úlevové a preventivní  cvičení se mnou probíhá od hlavy až k patě.Je zaměřeno na pohybový systém. 

Snadné,klidné a pohodové cvičení s se mnou,Marcelem pro zdravá záda, zdravé nohy a chodidla,bezbolestné klouby,ale i na rovnováhu,motoriku nebo jako relaxace pro zmírnění stresu.

Dáváte přednost cvičení doma?Chcete se naučit cviky na záda,správně a bezpečně a pak cvičit v klidu domova?

Podívejte se,jak vám pomůžu s bolestí

Zacílené cviky na bolavá záda a klouby.Akce na víkend v Ostravě formou živé akce, workshopu,kde vám pomohu naučit se efektivní,ale jednoduché úlevové cviky.Díky společnému nacvičení o víkendu pak cvičíte sami v pohodlí vašeho domova.

trenér Marcel

zdravotním cvičením posedlý instruktor,pohybový závislák,který rád pomáhá zdravým pohybem druhým lidem se zdravotními problémy jako jsou bolavá záda ze sedavého zaměstnání,stresem...

www.TENZE.cz