Co je tai chi? Geniální cvičení těla

22.06.2018

Taiji je geniální cvičení
Taiji je geniální cvičení

Taiji je geniální cvičení.Proč a v čem? Mimo jiné dodržuje 4 zásady. Protáhneme zkrácené svalové skupiny, posílíme ty oslabené, souběžně zapojíme vzpřimovací reflexy a ještě komplexně obnovíme zdravé držení těla a trénujete paměť. A co víc?

Taiji  je cvičení, které vám umožní se postupně zdokonalovat. Pilujete detaily, přidáváte náročnější pozice,přináší vám prožitek a uvědomujeme si tělo. Díky tomu můžete cvičit taiji dlouhodobě.

tai-ji přináší harmonii těla a mysli
tai-ji přináší harmonii těla a mysli

Řádíte v různých sportech? Trénujete bojová umění? Posilujete ve fitku? Věnujete se aerobním cvičením? Je cyklistika vašim koníčkem?

Trénink taiji je výbornou volbou jako doplňkové cvičení k vašim dosavadním pohybovým aktivitám.


V odlišnosti je totiž přitažlivost

Silové sporty

Trávíte svůj čas na silových sportech,které jsou založené na fyzickém napětí. Taiji je vlastně protiklad fitka a posilování,protože v tai-ji pracujeme s uvolněním. Znáte tvrzení " protiklady se přitahují "? A přesně o tom to je.

Cvičení taiji vám vzpěračům fitness trenérům, kulturistům pomáhá uvolnit příliš stažené svaly. A to není vše.Zlepší kloubní pohyblivost,plynulost a rozsah pohybu. Je vaší prevencí ke zranění kloubu či přetržení svalů.


Bojové sporty a sebeobrana

U bojových umění a sportů dochází k poškození a opotřebení kloubů,páteře, přetěžování dominantní strany trupu,svalové dysbalanci,zatuhnutí kyčlí,poruchám koordinace.

Taiji vám pomůže s celkovým uvolněním včetně kloubů a ztuhlých kyčlí,pomáhá odstranit svalovou dysbalanci procvičením celého těla po celou dobu lekce,zlepšuje paměť,motoriku,rovnováhu a koordinaci.Lépe se budete soustředit.

Když půjdu do extrému,u některých jedinců mohou bojové sporty vyvolávat agresi. Je to samozřejmě výjimka. Tai chi  cvičení pomáhá k celkovému zklidnění a dovede případnou agresi zmírnit nebo zcela odstranit. Celkově  pomáhá lépe udržet vaše zdraví.


Zumba či aerobik

Aerobní sporty se potýkají se zdravotními riziky jako je přetěžování kolenních kloubů,ale dochází i ke svalové dysbalanci. 

A co na to tai-ji? Je šetrné ke kloubům,uvolňuje a rozhýbává.Otáčivé a kruhové pohyby nohou tak poskytují kolenům kompletní rozsah pohybu.A jako bonus je lepší stabilita,rovnováha.


Cyklistika

Ježdění na kole je vašim koníčkem nebo dokonce vaši sportovní disciplínou? Tak to asi trpíte bolestí zad.S největší pravděpodobností vás bolí nejvíc bedra.

Tady nastoupí taiji,které odvede ohromný výkon při zmírnění nebo odstranění bolesti páteře,ale i při bolesti krční páteře,ramen a krku.

Uvolnění ztuhlých svalů a ustavičný pohyb lopatek zajišťuje flexibilitu a prokrvení krku a zad.A nesmíme opomenout hluboké brániční dýchání při cvičení,kdy dochází opět k celkovému uvolnění.

Tai-ji pro cyklisty? Jistě
Tai-ji pro cyklisty? Jistě

Mohl bych rozebrat další sporty,pro které by mohlo taiji být vhodým doplňkovým cvičením.

Nebo mohu zmínit,jak může taiji pomoct lidem s různými zdravotními problémy a  omezením.To však až zase příště.


Geniální cvičení? Ano

Taiji má široký záběr zdravotních benefitů a tak i proto si dovolím tvrdit,že pokud nějakém cvičení se dá nazvat jako geniální,tak právě u taiji je to jistě oprávněné prohlášení.

trenér Marcel

zdravotním cvičením posedlý instruktor,pohybový závislák,který rád pomáhá zdravým pohybem druhým lidem se zdravotními problémy jako jsou bolavá záda ze sedavého zaměstnání,stresem.

www.TENZE.cz